Rancangan Tahunan Literasi LINUS TAHUN 2

RANCANGAN TAHUNAN LITERASI
LINUS TAHUN 2

1.0        MEMBACA DAN MEMAHAMI PERKATAAN

1.1             Membaca dan memahami perkataan yang mengandungi suku kata terbuka KV+KV
1.2             Membaca dan memahami perkataan yang mengandungi suku kata terbuka KV+KV+KV
1.3             Membaca dan memahami perkataan yang mengandungi suku kata terbuka V+KV
1.4             Membaca dan memahami perkataan yang mengandungi gabungan suku kata tertutup dan terbuka KVK+KV
1.5             Membaca dan memahami perkataan yang mengandungi gabungan suku kata tertutup dan terbuka KVKK+KV
1.6             Membaca dan memahami perkataan suku kata tertutup KVK
1.7             Membaca dan memahami perkataan yang mengandungi suku kata tertutup  KVK+KVK
1.8             Membaca dan memahami perkataan suku kata tertutup KVKK
1.9             Membaca dan memahami perkataan suku kata tertutup VK+KVK
1.10        Membaca dan memahami perkataan suku kata tertutup KVKK+KVK
1.11        Membaca dan memahami perkataan mengandungi gabungan suku kata terbuka dan suku kata tertutup KV+ KVK
1.12        Membaca dan memahami perkataan yang mengandungi ‘e’ taling, ‘e’ pepet, dan ‘o’
1.13        Membaca dan memahami perkataan suku kata tertutup ‘ng’
1.14        Membaca dan memahami perkataan yang mengandungi diftong.
1.15        Membaca dan memahami perkataan yang mengandungi digraf
1.16        Membaca dan memahami perkataan yang mengandungi vokal berganding
1.17        Membaca dan memahami perkataan yang mengandungi konsonan berganding
1.18        Membaca dan memahami perkataan yang mengandungi  kata imbuhan awalan dan akhiran.



2.0        MEMBINA DAN MENULIS PERKATAAN

2.1             Membina dan menulis perkataan yang mengandungi suku kata terbuka KV+KV
2.2             Membina dan menulis perkataan yang mengandungi suku kata terbuka KV+KV+KV
2.3             Membina dan menulis perkataan yang mengandungi suku kata terbuka V+KV
2.4             Membina dan menulis perkataan yang mengandungi  gabungan suku kata tertutup dan terbuka  KVK+KV
2.5             Membina dan menulis perkataan yang mengandungi  gabungan suku kata tertutup dan terbuka  KVKK+KV
2.6             Membina dan menulis perkataan suku kata tertutup KVK
2.7             Membina dan menulis perkataan yang mengandungi suku kata  tertutup KVK+KVK
2.8             Membina dan menulis perkataan suku kata tertutup KVKK
2.9             Membina dan menulis perkataan yang mengandungi gabungan suku kata tertutup VK+KVK
2.10        Membina dan menulis perkataan yang mengandungi gabungan suku kata tertutup KVKK+KVK.
2.11        Membina dan menulis perkataan yang mengandingi gabungan suku kata terbuka dan tertutup KV+KVK
2.12        Membina  dan menulis perkataan yang mengandungi ‘e’ taling, ‘e’ pepet dan ‘o’.
2.13        Membina dan menulis perkataan yang mengandungi suku kata tertutup ‘ng’
2.14        Membina dan menulis perkataan yang mengandungi diftong
2.15        Membina dan menulis perkataan yang mengandungi digraf
2.16        Membina dan menulis perkataan yang mengandungi vokal berganding
2.17        Membina dan menulis perkataan yang mengandungi konsonan berganding.
2.18        Membina dan menulis perkataan yang mengandungi imbuhan awalan dan akhiran.

3.0        MEMBACA DAN MEMAHAMI FRASA

3.1             Membaca dan memahami frasa yang ada perkataan mengandungi suku kata terbuka.
3.2             Membaca dan memahami frasa yang ada perkataan mengandungi suku kata tertutup.
3.3             Membaca dan memahami frasa yang ada perkataan mengandungi ‘e’ taling, ‘e’ pepet dan ‘o’.
3.4             Membaca dan memahami frasa yang ada perkataan mengandungi suku kata tertutup ‘ng’
3.5             Membaca dan memahami frasa yang ada perkataan mengandungi diftong dan vokal berganding.
3.6             Membaca dan memahami frasa yang ada perkataan mengandungi digraf dan konsonan berganding.
3.7             Membaca dan memahami frasa yang ada perkataan mengandungi kata imbuhan awalan dan akhiran.

4.0        MEMBINA DAN MENULIS FRASA

4.1             membina dan menulis frasa yang ada perkataan mengandungi suku kata terbuka.
4.2             Membina dan menulis frasa yang ada perkataan mengandungi suku kata tertutup.
4.3             Membina dan menulis frasa yang ada perkataan yang mengandungi suku kata terbuka dan suku kata tertutup.
4.4             Membina dan menulis frasa yang ada perkataan yang mengandungi ‘e’ taling, ‘e’e pepet dan ‘o’.
4.5             Membina dan menulis frasa yang ada perkataan yang mengandungi suku kata tertutup ‘ng’
4.6             Membina dan menulis frasa yang ada perkataan yang mengandungi diftong dan vokal berganding.
4.7             Membina dan menulis frasa yang ada perkataan yang mengandungi digraf dan konsonan berganbung.
4.8             Membina dan menulis frasa yang ada perkataan yang mengandungi kata imbuhan awalan dan akhiran.



5.0        MEMBACA DAN MEMAHAMI AYAT

5.1             Membaca dan memahami ayat tunggal yang ada perkataan mengandungi suku kata terbuka.
5.2             Membaca dan memahami ayat tunggal yang ada perkataan mengandungi suku kata tertutup.
5.3             Membaca dan memahami ayat tunggal yang ada perkataan mengandungi ‘e’ taling, ‘e’ pepet dan ‘o’.
5.4             Membaca dan memahami ayat tunggal yang ada perkataan mengandungi suku kata tertutup ‘ng.
5.5             Membaca dan memahami ayat tunggal yang ada perkataan mengandungi diftong dan vokal berganding.
5.6             Membaca dan memahami ayat tunggal yang ada perkataan mengandungi digraf dan konsonan bergabung.
5.7             Membaca dan memahami ayat tunggal yang ada perkataan mengandungi kata imbuhan awalan dan akhiran.
5.8             Memabaca dan memahami ayat majmuk.

6.0        MEMBINA DAN MENULIS AYAT

6.1             Membina dan menulis ayat yang ada perkataan mengandungi  suku kata terbuka.
6.2             Membina dan menulis ayat yang ada perkataan mengandungi suku kata tertutup
6.3             Membina dan menulis ayat yang ada perkataan mengandungi ‘e’ taling, ‘e’ pepet dan ‘o’.
6.4             Membina dan menulis ayat tunggal yang ada perkataan mengandungi suku kata tertutup ‘ng’.
6.5             Membina dan menulis ayat tunggal yang ada perkataan mengandungi diftong dan vokal berganding.
6.6             Membina dan menulis ayat tunggal yang ada perkataan mengandungi digraf dan konsonan berganding.
6.7             Membina dan menulis ayat tunggal yang ada perkataan mengandungi imbuhan awalan dan akhiran.
6.8             Membina  dan menulis ayat majmuk dengan kata hubung.


TEMA : PERSEKITARAN SAYA

OBJEKTIF AKHIR UNIT 1:

i.                     Menyebut, mencerakin, mengeja dan membaca perkataan suku kata terbuka KV+KV dengan sebutan yang betul.
ii.                   Membina dan menulis perkataan suku kata terbuka KV+KV dengan betul.
iii.                  Menyebut, mencerakin, mengeja dan membaca perkataan yang mengandungi suku kata terbuka KV+KV+KV dengan sebutan yang betul.
iv.                Membina dan menulis perkataan suku kata terbuka KV+KV+KV dengan ejaan yang betul.
v.                  Menyebut, mencerakin, mengeja dan membaca perkataan suku kata terbuka V+KV dengan sebutan yang betul.
vi.                Membina dan menulis perkataan suku kata terbuka V+KV dengan betul.
vii.               Menyebut, mencerakin, mengeja,dan  membaca perkataan suku kata tertutup dan terbuka KVK+KV dengan betul.
viii.             Membina dan menulis perkataan suku kata tertutup dan terbuka KVK+KV dengan betul
ix.                 Menyebut, mencerakin, mengeja, dan membaca perkataan KVKK+KV dengan sebutan betul.
x.                  Membina dan menulis perkataan suku kata tertutup dan terbuka KVKK+KV dengan betul.
xi.                 Membaca frasa dan ayat tunggal yang mengandungi perkataan suku kata terbuka dengan betul.

xii.               Membina dan menulis frasa dan ayat tunggal yang mengandungi perkataan suku kata terbuka dengan betul.

No comments :

Post a Comment